×

Istraživanje na temu radnog okruženja – Što je vama bitno? 

Kao kompanija koja, između ostalog, ispituje i osluškuje potrebe i ponašanja, pojedinaca i organizacija, odlučili smo u sklopu ovogodišnje HR days konferencije provesti istraživanje na temu radnog okruženja. 

Zanimalo nas je što je ljudima danas bitno na njihovom radnom mjestu i organizaciji u kojoj se nalaze. Board smo nazvali Refleksija radnog okruženja – Što je vama bitno, a predmet ispitivanja bilo je 15 faktora iz radnog okruženja: Autonomija, Redovan feedback, Svrha i moja uloga, Mogućnost napredovanja, Work Life Balance, Prosperitet kompanije, Plaća i bonusi, Remote work/Fleksibilno radno vrijeme, Edukacije, Sitne radosti (plaćen ručak, teambuilding, igre), Pristup nadređenog, Međuljudski odnosi, Priznanja, Komunikacija, Estetika prostora i drugo.  

O istraživanju: 

Naljepnicama u boji ispitanici su označavali što ih čini sretnima, što ih motivira, što žele doživjeti u svom radnom okruženju te nedostatak čega bi ih natjerao da promijene okruženje. Većina sudionika je koristila po jednu naljepnicu od svake boje i pripajala ju, prema vlastitom nahođenju, jednom od faktora iz radnog okruženja.  

Sudionici konferencije bili su većinom iz područja Hrvatske (90%) i zemalja iz okruženja. U samom istraživanju sudjelovalo je 115 osoba – sudionici konferencije – HR stručnjaci, menadžeri i konzultanti iz područja ljudskih resursa.  

Što je bitno zaposlenicima u radnom okruženju? 

Što ih čini sretnima?

  • Prema rezultatima ankete, ispitanike najviše čine sretnima međuljudski odnosi

Poslodavcima ovo govori da se današnji zaposlenici žele na poslu osjećati ugodno sa svojim kolegama, žele raditi smislene poslove u skladu sa svojom svrhom i imati vremena za svoje privatne aktivnosti i interese. 

U prvi plan stavljaju se odnosi, osobne vrijednosti, sinergija, suradnja, podrška – sve što je ne tako davno  poslodavcima zvučalo jako apstraktno. Kod zapošljavanja ne biraju samo poslodavci između svojih kandidata, u isto vrijeme kandidati procjenjuju poslodavca. Poslodavac treba, da bi bio zanimljiv i imao priliku zaposliti željene kandidate, omogućiti zaposlenicima da se osjećaju ugodno i imaju osjećaj vrijednosti doprinosom koji ostvaruju.  

Davanje naredbi i, s druge strane, poslušnost nije više model koji bi opstao.

  • Na drugom mjestu rang liste je osobna svrha.
  • Odmah nakon toga je work life balance

Što ih motivira?

  • Najveća motivacija sudionika ankete je svrha i osobna uloga.  

Svrhu možemo objasniti kao naš osobni set ciljeva i smjernica koji nas vode prema smislenom životu. Osjećaj da stvaramo nešto dobro za sebe i druge, da dajemo doprinos svojoj okolini. 

Kada smo usklađeni sa svojoj svrhom osjećamo zadovoljstvo, osjećamo uzbuđenje i ispunjenje.  

Svatko od nas ima svoju osobnu svrhu i najčešće nemamo samo jednu svrhu u životu.   

Sve više ljudi želi osvijestiti svoju svrhu i živjeti u skladu s njom.  

Budući da smo dobar dio života u radnim organizacijama, jako je važno da smo u mogućnosti na radnom mjestu živjeti svoju svrhu. 

  • Na drugom mjestu je mogućnost napredovanja. Želimo li zapošljavati ljude bez ambicije? Želimo li da ljudima oduzimamo ambiciju? Jasnoća u smjeru napredovanja i različiti smjerovi napredovanja (specijalistički, managerski, projektni…) važni su, treba ih razvijati. 
  • Na trećem mjestu je pristup nadređenog. Odnos s nadređenim može motivirati i isto toliko demotivirati ukoliko ga nema ili nije adekvatan. Leadership i kultura kompanije određuju koliko će djelatnici ostati u kompaniji.  

Što žele doživjeti? 

  • Najveći broj sudionika je odgovorio da želi doživjeti prosperitet kompanije u kojoj rade.  

Poslodavci, vaši djelatnici žele da vaša kompanija uspije, ljudi su uglavnom dobronamjerni. Većina djelatnika želi doprinijeti, dati i identificirati se s uspjehom kompanije. Dajete im priliku, to je njihova kompanija. 

  • Na drugom mjestu je work life balance. Slobodno vrijeme je važna kategorija za svakog djelatnika. Kada je čovjek duže izložen pritisku, radni kapacitet mu se smanji uslijed zamora i efektivnost je manja, ali i sreća svakog čovjeka.
  • U ovoj anketi treće mjesto zauzima priznanje. Potreba za priznanjem je znak da priznanja nema. To bi značilo da možda dajemo feedback, ali najviše onda kada želimo nešto korigirati i kritizirati. Svi volimo biti važni, osvijestite da je priznanje bitno i motivirajuće.  

Nedostatak čega bi bio razlog za odlazak iz kompanije? 

  • Definitivno nepostojanje adekvatnog pristupa sa strane nadređenog, a bitnost leadershipa je ogromna, bitnost odnosa općenito je ogromna. Kompanija ne može prosperirati, ako nema dobro vodstvo. Kompanija ne može biti atraktivna za zapošljavanje, ako nema dobar leadership. HR manageri niti HR odjeli ne mogu izmisliti dodatne alate da bi zadržali djelatnike ukoliko leadership kompanije nije adekvatan. Moguće je zaposliti kvalitetne djelatnike, ali ne i zadržati ih.  
  • Drugi po važnosti razlog za odlazak iz kompanije bio bi narušenost međuljudskih odnosa. Svaki employer branding počinje s atraktivnim vodstvom i kvalitetno uspostavljenim odnosima unutar kompanije.
  • Treći razlog za odlazak iz kompanije na rang list je nedostatak komunikacije

Komunikacija je kao krvni sustav unutar organizma, ako ga nema svaki organ ne može funkcionirati sam za sebe. Djelatnik je izoliran, ako nema komunikacije, a kompanija ne dobiva sinergiju niti energiju.

Više o radnim čimbenicima koji čine razliku u kvaliteti poslovanja čeka vas u novom blogu 02.11.

Coaching i mentalno zdravlje

Ima li nešto što radimo u coaching susretu, a da se ne tiče mentalnog zdravlja klijenta? Nema. Bez obzira na…

Strive for Speaking

Tražite motivacijskog govornika za svoj sljedeći događaj?

Ne tražite dalje! LQ stručni govornici posvećeni su prenošenju snažnih i inspirativnih poruka koje će dati energiju i motivirati Vaš tim, ostavljajući trajan utjecaj na njihov osobni i profesionalni razvoj. Saznajte više

Naši internacionalni partneri​