×

Kako promijeniti krivulju zaboravljanja u organizacijskom učenju? 

Jeste li ikada ušli u sobu i odmah zaboravili po što ste došli? Ili ste napustili trgovački centar i shvatili da ne znate gdje ste parkirali automobil? 

Zaboravljanje je način na koji funkcionira ljudsko pamćenje. Nemamo uvijek utjecaj na to što mozak pamti, a što otpušta. To znači da ljudi jednako zaboravljaju i na poslu. Zaposlenici izgube nevjerojatnih 70% informacija koje nauče do drugog dana. A kada govorimo o informacijama vezanim za procese prve linije, zaboravljanje donosi stvarne i ozbiljne posljedice: nesreće na poslu, loše recenzije kupaca, izgubljene prilike za prodaju… Tada se zaboravljanje pretvori u organizacijski problem koji utječe na biznis rezultat. 

Kako promijeniti krivulju zaboravljanja?  

Većina zaposlenika želi dobro raditi svoj posao. Ali bez prave podrške – griješe (jer se ne mogu sjetiti svih stvari koje trebaju učiniti u određenim trenucima). To je osobito istinito za zaposlenike prve linije (prodavači, radnici u proizvodnji, call centar..) koji moraju puno toga zapamtiti, a stvari se jako brzo mijenjaju kako se operativni i poslovni prioriteti mijenjaju. 

Evo tri načina na koje možete pomoći zaposlenicima da zapamte ono što su naučili: 

1. Neka treninzi budu kratki i česti 

Tradicionalna obuka obično je prepuna svega što bi zaposlenici trebali znati. Da, želimo da budu spremni za ono što slijedi, ali previše informacija odjednom može značiti opasnosti da se sve zaboravi. 

Umjesto toga, pokušajte s kraćim nizovima mikro učenja — zanimljivije je, lakše se konzumira i prikladno je za naše kratke raspone pažnje. Zaposlenici i dalje dobivaju ono što im treba, ali je lakše za probaviti i vjerojatnije je da će se tog sjetiti u važnim trenucima. 

2. Kontinuirano osvježavajte znanja koja ne možete izgubiti 

Poboljšanje radnog učinka počinje s povećanjem znanja zaposlenika. Ono što je kritično jest da znanje može biti prolazno – 90% informacija naučenih tijekom treninga može se zaboraviti za mjesec dana. To je poznato kao krivulja zaboravljanja i ako želite da vaši zaposlenici zadrže tih 90% znanja, morat ćete to izazvati. 

Omogućite zaposlenicima obuku koju će pamtiti: 3-5 minuta dnevnog „osvježavanja“ znanja koje se raspoređuje tijekom vremena. Kada počnu zaboravljati, dobiju podsjetnik na ključna znanja. 

3. Neka bude relevantno i personalizirano 

Ne postoje dva ista zaposlenika. Neki su početnici, dok su drugi stručnjaci. Imaju različite potrebe, uključujući različitu obuku. Utvrdite gdje su njihove rupe u znanju na individualnoj razini i usmjerite ih na ta područja. Obuka će za njih biti smislenija kada slijede personalizirani put učenja.  

Dobra vijest je da zaboravljanje nije neraskidiva navika. Ali morat ćete napraviti neke promjene. Na linku saznajte više o e-learning platformi za kontinuirano osvježavanje znanja koja se uklapa radni ritam radnika: https://www.lq.hr/e-learning-for-frontliners/axonify-reinforce/  

Autorica: Ivana Jandrić 

Afternoon Coaching Conference

Na Afternoon Coaching Conference 21. svibnja u Zagrebu, kroz interaktivna predavanja i razgovore s vrhunskim coachevima iz Hrvatske i Turske,…

Alan Žepec: “Puštanje kontrole.”

Mi smo ljudi naviknuti rješavati stvari. Naviknuti samo da ćemo svojom inteligencijom, vještinama i sposobnostima riješiti svaki životni problem pred…

Važnost timske kulture

Kada uđete u neku kompaniju, što je prvo što osjetite?   Je li to energija u prostoru, osmijesi zaposlenika ili…