Kutak za lidere Da mi je šefovati, pa da znam da vrijedim. Od spretne tajnice, asistentice za lijevo, pa desno …dogurah do “Chief on duty”. Vau, guštaj, gušterice! Dobro se sjećam te vizitke, još ju negdje potajice čuvam. Koraljka se sirota mučila kako da taj “title” prevede na hrvatski. Lijepo sam joj govorila, piši “šefica”, ne mudruj oko odgovornosti i zaduženja. Što ima veze što znači, piše “Chief”, je’l piše, piše.
Započinje moja avantura šefovanja – nezdrava faza hranjenja vlastitog ega. Prvo kupiš štiklu i to crnu da ti paše na sve. E sad već imaš visinu, a kažu da šef mora imati “big picture”. Jest da te “big picture” košta žuljeva i kurjih očiju, al stisneš zube, malo rakijice na vaticu i ideš dalje hrabro ne propuštajući životne prilike. Crni sakač je tu, bijela košulja, … vrijeme za “walk the talk”. Moraš imati potpetice, inače te ljudi jednostavno ne čuju i ne osjećaju tvoju prisutnost kao šefice. Dodijeljen mobitel postaje vaša krunica, nosite ga sa sobom obavezno na WC, tako svima dajete do znanja da ste dostupni baš uvijek i svagda. Pričajte na mobitel non- stop, fejkajte, to donosi imidž “always busy” šefice. Faca do boli. Parking vam je naravno osiguran iz jednostavnog razloga da ne kasnite na posao i budete uzoran “role model”.
To su bili moji prvotni alati vođenja ljudi – štikla, sakač, mobač, tutač, vizitka, parking i veliki stolac. Da mi je tad uletio Žepec s coachingom, vjerojatno bih mu s visoka rekla: “Momak, mnogo si lep, al vrata su ti lijevo”!
Čekić je bio moj osnovni alat upravljanja. Delegiranje i razvoj ljudi je za mene bila nepoznanica. Zato su moji vikendi bili umorni i stresni, brzinskog ručka i nervozne ljubavi. Pogreške nisam tolerirala nikome. Zvali su me “nice bitch”.
A onda su me poslali na moju prvu edukaciju: Menadžerske vještine, 1, 2, 3, …… i desio se prvi klik u mojoj glavi. Došla sam u ured, uzela spužvu i pomahnitalo obrisala sve što je pisalo na ogromnoj radnoj ploči. Potom sam na ploču mirno napisala:
GREŠKE SU PRILIKA ZA UČENJE!
RAD JE IGRA, ŽIVOT JE OZBILJNA STVAR!
Bravo Zdunka! To,…. pljeskali su moji ljudi. A ja sam tiho u sebi slavila svoje prvo veliko O, osvještavanje. Mijenjala sam poslove i ljude koje sam vodila. Šefovala drugima, trpjela svoje šefove. Nekima bila beskonačno odano, zbog nekih se znojila, od nekih micala pogled, što od straha, što od gađenja.
Odavno više ne šefujem, trener sam, coach i lider. Učinih bogat iskorak za sebe upravo kroz coaching i našu Q akademiju. Imam sasvim druge alate u vođenju – hrabrost da skinem štiklu i obučem balerinke, skroz ravne, parking plaćam sama, mobitel kihava, sako me sputava. Naučila sam praštati greške drugima i samoj sebi i hrabriti nove pokušaje. Naučila sam voljeti, razumjeti i prihvaćati. Sjećam se otkačenog Knjaza koji je želio da na njegovoj vizitki piše “šef sale“, nikad salu čovjek vidio. Kad bih mogla sama dizajnirati moju vizitku, na njoj bi pisalo: “Ja sam čovjek, baš kao i vi”.
Ljudi s različitim obrazovanjem, porijeklom, radnim iskustvom, stručnim znanjem i drugačijim pogledom na život donose drugačija rješenja u radnoj sredini.…
Afternoon Coaching Conference
Na Afternoon Coaching Conference 21. svibnja u Zagrebu, kroz interaktivna predavanja i razgovore s vrhunskim coachevima iz Hrvatske i Turske,…
HR koji mijenja organizacije – pridružite se prvoj generaciji HRBP Akademije!
S ponosom najavljujemo novi LQ program HR Business Partner Akademiju – programa kreiran za HR profesionalce koji žele podići svoju…
Gostovanje Alana Žepeca u LOOD PODCASTU
Potraga za smislom, učenje o sebi i nadilaženje ega su neke od tema o kojima je Alan Žepec razgovaralo u…
Alan Žepec: “Puštanje kontrole.”
Mi smo ljudi naviknuti rješavati stvari. Naviknuti samo da ćemo svojom inteligencijom, vještinama i sposobnostima riješiti svaki životni problem pred…
Zločin i kazna ili što nas dovodi do točke pucanja?
Nedavno sam, stojeći u pretrpanom tramvaju, zamijetio do sebe djevojku udubljenu u čitanje podebele knjige. Ovlaš sam je promotrio –…
Mogu li uredni i posloženi ljudi biti kaotični i obrnuto?
Sistematičnost, organiziranost, urednost, kako god je mi zvali, jedna je od ključnih osobina za funkcioniranje u poslovnom okruženju. Ona opisuje…
Od odgađanja do djelovanja: Ključ za razvoj discipline
Moraš pravilno jesti, redovito vježbati, pisati zadaću i kad ti se ne da, ustajati rano prije posla i prošetati psa……
Važnost timske kulture
Kada uđete u neku kompaniju, što je prvo što osjetite? Je li to energija u prostoru, osmijesi zaposlenika ili…
Što nam je važnije – stvarnost ili privid
Odricanje od odgovornosti U ovom tekstu možda se ne bavimo temom koja vas zanima. U slučaju da imate drugačija očekivanja…