NOVAC. Osjećate li bilo što, ugodno ili neugodno, pri samom izgovoru te riječi? Moja iskustva tijekom života su bila različita, bilo je tu raznih, i ugodnih i neugodnih emocija pri samoj pomisli na novac. Iskustva klijenata su slična.
Neki kažu da novac jako vole. Drugi ga preziru i smatraju nužnim zlom. Ove dvije krajnosti češće su nego što možda mislite.
Vruća tema.
Novac nema objektivno, neutralno značenje. (Iako ste možda svoja uvjerenja i stavove nekritički proglasili objektivnima.) Svi mi mu pripisujemo neko značenje i, s obzirom na to, imamo neka uvjerenja i emocionalne reakcije vezane uz njega.
Zanimljiv je odnos prema novcu Ingvara Kamprada, osnivača IKEA-e koji je poznat po svojoj štedljivosti. Milijarder koji je svu odjeću kupovao na buvljaku, navodno redovito kući nosio vrećice soli i papra iz restorana, reciklirao vrećice za čaj i slično. Ima puno sličnih primjera – izuzetno bogatih i izuzetno štedljivih ljudi. Sigurno je njihov odnos prema novcu vrlo slojevit.
Vlasnik DM-a Götz Wolfgang Werner mnoge je začudio svojim stavovima. Poznat je po izjavi “nije sramota postati bogat, ali je sramota bogat umrijeti”. Svoje sedmero djece ostavio je bez nasljedstva od milijarde eura jer je čitav udio u vlasništvu poklonio jednom humanitarnom fondu.
Kako reagirate na takve primjere? Treba li vam novac više zbog vas samih ili zbog potreba drugih ljudi u vašem životu?
Kako se osjećate kad zarađujete, kako kad ulažete, kako kad trošite?
Koliko ste (nezdravo) vezani za novac? Što najvrjednije ste spremni žrtvovati zbog novca? Osjećate li sram kad nemate dovoljno novca? To je česta emocija u razgovorima na ovu temu. Jer ljudi gomilanjem novca često umanjuju nelagodu zbog osjećaja manje vrijednosti. Novac daje moć. Ili barem iluziju moći. Ispod koje se često nalaze nemoć i nesigurnost koju si teško priznaju.
Ovo je tekst bez zaključka. S godinama se mijenjamo na raznim područjima, mijenjaju se naši stavovi i uvjerenja. Odnos prema novcu često ostaje netaknut tim promjenama. Često samo prihvatimo uvjerenja o novcu koja su imali naši roditelji ili odgajatelji i ostajemo im lojalni.
Ono što svatko od nas može učiniti je preispitati svoj odnos prema novcu i vidjeti može li on biti kvalitetniji i zdraviji. Naravno, bez osude prema sebi i uvidima do kojih će doći.
Ljudi s različitim obrazovanjem, porijeklom, radnim iskustvom, stručnim znanjem i drugačijim pogledom na život donose drugačija rješenja u radnoj sredini.…
5 savjeta kako da frontline zaposlenicima olakšate posao
Frontline zaposlenici predstavljaju prvi kontakt radne organizacije s potencijalnim ili postojećim klijentima. Prvi dojam koji ostave često je i presudan…
Osobni razvoj: vještina vs. vanjština
Osobni razvoj važan je u privatnoj, ali i u poslovnoj sferi života, a poželjno je da se podjednako fokusiramo na…
Kako Lego Serious Play može poboljšati komunikaciju i kreativnost u kompaniji?
Želite li postići bolju suradnju zaposlenika unutar tima i pojačati njihov angažman? Voljeli biste da pojedini zaposlenici pokažu proaktivnost i…
Coaching i mentalno zdravlje
Ima li nešto što radimo u coaching susretu, a da se ne tiče mentalnog zdravlja klijenta? Nema. Bez obzira na…
Kako menadžer može graditi kvalitetan tim njegujući dobre odnose?
U privatnom životu možemo birati s kim ćemo provoditi vrijeme, ali na radnom mjestu to nije moguće. Ne možemo birati…
Zašto su kreativnost i originalnost važni za uspjeh na poslu?
Postoje dva puta do uspjeha, tako barem tvrde psiholozi. Jedan je konformizam, a drugi originalnost. Koji ste put vi odabrali?…
Zašto je važno da menadžeri osvijeste vlastite slabosti?
Menadžer ste, ali nemate autoritet i ne postižete dobre rezultate sa svojim timom, iako u njemu rade ponajbolji stručnjaci u…
Razvoj karijere menadžera u Hrvatskoj
Vratili ste se u stvarnost, a godišnji odmor ostaje samo lijepa uspomena. Jeste li spremni za nove poslovne izazove na…
Kako poboljšati komunikaciju u tvrtki?
Moderno je doba donijelo nove tekovine u komunikaciji, a to je prije svega ‒ digitalno komuniciranje. Koristimo razne uređaje (gadgete)…
Strive for Speaking
Tražite motivacijskog govornika za svoj sljedeći događaj?
Ne tražite dalje! LQ stručni govornici posvećeni su prenošenju snažnih i inspirativnih poruka koje će dati energiju i motivirati Vaš tim, ostavljajući trajan utjecaj na njihov osobni i profesionalni razvoj.
Saznajte više