Mnoge organizacije diljem svijeta koriste programe i platforme za davanje povratnih informacija kako bi njegovali talente zaposlenika i rast prema većoj uspješnosti.
Pristup 360° procjeni omogućuje liderima da bolje upoznaju članove svoje organizacije kroz informacije iz više izvora. To omogućuje i zaposleniku i organizaciji da identificiraju svoje ključne kompetencije, snage i područja za razvoj – te odrede u kojem smjeru trebaju ići dalje kako bi postigli ciljeve i za tvrtku i za sebe.
Razlozi zbog kojih tvrtke koriste 360° feedback platforme
U nastavku pročitajte 10 glavnih razloga zbog kojih tvrtke nastavljaju koristiti 360° feedback platforme kao dio svoje dugoročne razvojne strategije:
1. Vrijednost povratne informacije
Odvajanjem vremena i resursa za organiziranje i pružanje feedbacka Vašem timu, također im dajete do znanja da cijenite sve članove tima, da ste posvećeni njihovom razvoju i da želite da uspiju.
2. Pruža uravnotežen i nepristran pogled
Provođenjem 360° feedbacka prikupljate informacije od većeg kruga sudionika – stoga je puno vjerojatnije da ćete dobiti točnije i uravnoteženije povratne informacije. To također znači da možete imati više povjerenja da podaci odražavaju stvarno (demonstrirano) ponašanje.
3. Iskorištava snagu pojedinca i razvija nove vještine
360° feedback pruža prilagođene i personalizirane povratne informacije za zaposlenika. Rezultati procjena stvaraju odskočnu dasku za osobni razvoj i osjećaj vlasništva nad vlastitim razvojnim putem.
4. Otkriva slijepe točke
Otkrivanje slijepih točaka nije lako, a ključno je za kontinuirano usavršavanje zaposlenika. U 360° feedback procesu one se obično otkriju – područja u kojima netko ima potpuno drugačiju percepciju sebe u odnosu na ono što oni oko njih vide. Stoga omogućuje pojedincu da se usredotoči na razvojne potrebe koje su primjenjive na ta previđena ponašanja, no nužno je da organizacija stvori poticajno i podržavajuće okruženje.
5. Povećava samosvijest i pojašnjava očekivanja
Poticanje formaliziranog trenutka introspekcije prilika je koju mnogi ne dobivaju. Veći naglasak stavlja se na odgovornost te se pomaže članu tima da pogleda unutar sebe kako bi istinski procijenio vlastito ponašanje i sposobnosti.
Budući da sudionici dobivaju detaljan izvještaj koji uključuje njihove jake strane i područja za razvoj te jasnu usporedbu njihove samoprocjene s onima procjenjivača, uspostavlja se dublje razumijevanje očekivanja i ciljeva.
6. Potiče razvoj karijere
Najčešća povratna informacija od zaposlenika u vezi s njihovom 360° procjenom jest da su dobili početnu točku za razvoj novih vještina i ponašanja na temelju svojih trenutnih snaga i razvojnih područja. Imaju priliku preuzeti vlasništvo nad svojom karijerom i preuzeti odgovornost za svoje uspjehe (i neuspjehe).
7. Gradi samopouzdanje i jača moral
Ne postoji ništa osnažujuće od toga da se osobi napismeno priopće njezine snage kojih sama nije bila svjesna i daju joj se alati za promjenu, odnosno poboljšanje razvojnih područja. Uz dostupne intervencije i stalnu podršku menadžera, postoji potencijal koji se otkriva, koristi i kapitalizira, a koji bi inače često prošao nezapaženo.
8. Poboljšava performanse
Dokazano je da redovito praćenje, mjerenje i ponovno pregledavanje ciljeva i prošlih rezultata poboljšava učinkovitost. Ključ je da to bude samomotivirana avantura koja promiče učenje, transparentnost i kontinuirano poboljšanje.
Kada pojedinac preuzme središnju ulogu u vlastitom razvoju, njegov angažman u tom procesu znatno se povećava. U kombinaciji sa stalnim praćenjem i pregledavanjem prošlih istraživanja, pojedinac može kreirati dobru mapu svog karijernog puta u budućnosti. Korištenje pulsne ankete za samoprovjeru razvoja omogućava kontinuirano praćenje razvoja kompetencija i fantastičan je način za članove tima da prate odakle su došli i što su postigli.
9. Izvješća su snažna, prohodna i održiva
Lideri posebno vole koristiti ovu platformu jer mogu lako prikupiti podatke i koristiti ih na produktivan način. Umjesto ispisa PDF izvještaja i pohranjivanja istoga nakon toga u ormar, prikupljeni uvidi u podatke znače da se informacije mogu agregirati i slojevito stvoriti snimku “cijele grupe” i stoga se prikazuje ukupni učinak grupe i trend. Ovi podaci su značajni i mogu se prekriti i ponovno pregledavati tijekom vremena.
10. Olakšava bolje razumijevanje potreba i utjecaja na organizacijski razvoj
Kvalitetan uvid u dobivene informacija omogućava nam da ih koristimo na produktivniji način. Razumijevanje organizacijskih snaga i razvojnih potreba temeljne su prednosti, ali učinkovita strategija 360° procjene trebala bi omogućiti dublje uvide, poput toga kako lideri u cijeloj organizaciji ocjenjuju ‘važnost’ pojedinih kompetencija i koje od njih su odabrane za daljnji razvoj.
Odakle početi u formiranju strategije za razvoj zaposlenika?
Nakon što ste obavili procjene, sveobuhvatna i dobro planirana strategija trebala bi učinkovito odgovoriti na ova pitanja:
- Koje su naše snage i razvojne potrebe?
- Koje su najvažnije (ili kritične) kompetencije u očima naših timova?
- Trebamo li i usmjeravamo li naše razvojne napore na kritične kompetencije?
- Ima li taj razvoj željeni učinak na kritične kompetencije ili trebamo li adresirati svoje potrebe za organizacijskim razvojem?
- Imamo li jednostavan i ažuran pristup podacima koji nas informiraju o svim gore navedenim pitanjima?
Ako želite saznati više, pogledajte 360° Halo Feedback brošuru, a LQ stručnjaci su tu da odgovore na sva vaša pitanja. Možete nas kontaktirati na kontakt@lq.hr i zakazati sastanak kako bismo zajedno odredili razvojnu strategiju prema vašim potrebama.
Izvor: https://halo-feedback.com/featured-articles/11-reasons-to-implement-a-360-degree-feedback-system/