Prije nekoliko godina bio sam na predavanju kod Robina Sharme, jednog od vodećih svjetskih predavača iz područja leadershipa. U svojoj knjizi, „Vođa bez titule”, Sharma govori o šest karakteristika lidera.
Sharma kaže da nije lider onaj koji ima funkciju lidera, već onaj koji liderstvo živi. Kako živjeti liderstvo, pokušat ću vam prenijeti na svoj način kroz opis triju karakteristika (od šest) koje je spomenuo Sharma.
Prvo: Budite vrhunski u onome što radite.
Kad sam imao građevinsku firmu, moj omiljeni podizvođač je bio jedan stolar. Zašto? Taj mladi čovjek je naslijedio stolarsku radionu od svog tate i, kad sam ga gledao kako radi, činio mi se kao umjetnik. Svaki stol ili ormar za tog je čovjeka bio umjetničko djelo koje je dovodio do savršenstva. Mogao je sate i sate potrošiti na usavršavanje svog djela. Možemo reći da mu je produktivnost bila slaba, ali taj obrtnik i danas radi, proizvodi mu drže dobru cijenu, a kupci čekaju na red da bi osjetili njegovo majstorstvo. Tajna je u posvećenosti i ljubavi prema poslu koji se radi. Imate li to?
Drugo: Izbjegnite aroganciju uspjeha.
Sharma je sjajno spomenuo da se mnogi vrlo uspješni ljudi zaljube u svoj glas i uspjeh. Toliko postanu pametni, mudri, vidoviti, značajni, nezamjenjivi i grandiozni da ih ne možete ne primijetiti. Što smo uspješniji, to trebamo biti ponizniji, zahvalniji i spremniji na još više učenja i još više davanja. Ego idealizacija vlastite nepobjedivosti dovodi do zamagljivanja realnosti, razvijanja oholosti i vrlo često do strmoglavog pada. Što god da radili, koliko god nas hvalili, ostanimo na zemlji i posvetimo se nastavku rada i razvoju. Tajna je u zahvalnosti za blagoslove koje nam život pruža i kontinuiranom osobnom razvoju. Kad ste zadnji puta svjesno i na glas izrazili zahvalnost za ono što vam život pruža?
Treće: Ostavite ljude oko sebe bolje nego što ste ih pronašli.
Radim kao trener za banku i polaznica priča kako od nekoliko ljudi iz svoje dugogodišnje liderske karijere dobiva svake godine čestitku za rođendan i blagdane. Kaže da su joj odnosi i ljudi koje je izgradila kruna njene karijere. Mi ljudi svoje postojanje temeljimo na odnosima. Svi brojčani ciljevi, osvojeni postoci tržišta, ispunjeni ili neispunjeni planovi su nešto što je kratkotrajno i apstraktno. Ono što je stvarno, dugoročno i obilježavajuće su odnosi koje smo izgradili ili ostavili iza sebe u tom razdoblju. Prodaja se temelji na kvaliteti odnosa s kupcima, motivacija i produktivnost se temelje na dobrom odnosu sa zaposlenicima, osobni rast i razvoj se temelje na kvaliteti odnosa sa samim sobom itd. Tajna je u gradnji kvalitetnih odnosa u bilo kojem području života, a uspjeh će onda doći sam po sebi. Koliko skladno izgledaju vaši odnosi na poslu i kod kuće?
Autor: Alan Žepec