×

Kako i zašto organizirati božićni domjenak?

Bliži se vrijeme adventa i kreću pripreme za božićni domjenak diljem svijeta. Uspješna američka poduzetnica Salli Setta koristi svaku priliku da svoje zaposlenike potakne na zajednički ručak s kolegama i poslovnim partnerima jer je ručak najbolja networking prilika koja nam se pruža svakog radnog i neradnog dana. Zamislite kakva je tek networking prilika božićni domjenak na kojem se nalaze uprava, svi zaposlenici, poslovni partneri, a često i klijenti! 

Božićni domjenak nudi opuštenije poslovno ozračje

Božićni domjenak najčešće se organizira u kasnim popodnevnim ili večernjim satima. Nije ga pametno organizirati stihijski u posljednji tren, improvizirajući. Naime, tada su zaposlenici već nervozni i pod stresom jer ih čekaju obveze kojima se posvećuju nakon posla. Ne stižu ih odgoditi ili preraspodijeliti na druge ukućane jer nisu bili upoznati s terminom domjenka. Uostalom, za takve se prigode volimo dotjerati, a domjenak odmah poslije posla to nam ne omogućava.  

Kada organizirate božićni domjenak, najbolje ga je prirediti izvan tvrtke, u nekom finom restoranu daleko od radnog mjesta zaposlenika, kako bi se uzvanici mogli opustiti. Svi volimo biti odmorni i doći dotjerani na neku proslavu. Božićni domjenak poslovna je proslava koja se održava u najljepše doba godine. Zato nam je važno pojaviti se u najboljem izdanju. 

Ako je ambijent opuštajući te ga ispunjava ugodna glazba, zaposlenici, poslovni partneri i klijenti moći će se još više opustiti u neformalnom razgovoru, ali i plešući na plesnom podiju. Takvi razgovori omogućavaju da se zaposlenici međusobno još više upoznaju ili da shvate kako šef nije tako strog, loš ni krut čovjek kako možda djeluje ili se predstavlja na poslu. 

Što mogu uočiti menadžeri na domjenku?

Menadžerima je ovo prilika da osjete bilo svog radnog tima te uoče ima li kakvih nesuglasica ili netrpeljivosti. Ako se neki ljudi ne podnose na poslu, vrlo je vjerojatno da će se međusobno izbjegavati i na domjenku. Nadređeni može brzo uočiti hrpice istomišljenika tj. klanove među zaposlenicima. Možemo reći da se poslovna situacija preslikava i na neformalnim događajima kao što je božićni domjenak i tome se ne treba čuditi.  

Na radnom mjestu ne možete sve vrijeme nadgledati tim, no na domjencima kontrola popušta i ljudi baš ne skrivaju svoju simpatiju odnosno antipatiju prema nekom od kolega. Pronicljivom menadžeru to neće promaći. 

Važnost neformalnih poslovnih druženja

Neformalna poslovna druženja obilježavaju život poduzetnika, menadžera, ali i više rangiranih zaposlenika. U blagdansko vrijeme, osim što morate organizirati domjenak, morate se odazvati na domjenke svojih poslovnih partnera i klijenata. To je vaša dužnost kako biste održavali dobre međuljudske odnose s njima, a s nekima mogli i poboljšati odnose. 

Božićni domjenak – prednosti neformalnog poslovnog druženja 

1. Sklapanje poslova za vrijeme domjenka

Iako je domjenak namijenjen za neformalno druženje, imate li dobre ideje koje se ne usuđujete prezentirati na poslu, uz čašicu razgovora bit ćete hrabriji iznijeti ih na svjetlo dana. U to nema sumnje. Kada bi se radila statistika sklopljenih poslova za ručkom u restoranu, ljudi iz ove regije bili bi svjetski prvaci. To je naprosto naša kultura. Ide nam od ruke neformalan način dogovaranja poslova. I to nije ništa loše. 

2. Božićni domjenak idealan za networking

Networking je važan za uspjeh u poslu. Poželjno je da ste menadžer ekstrovert koji voli minglati i ulaziti bez zadrške u small talk tijekom domjenka. U SAD-u i drugim zemljama gdje vladaju jake organizacije, lobisti vrlo otvoreno, bez ustručavanja, lobiraju i za vrijeme božićnih domjenaka. Imaju priliku na jednom mjestu vidjeti poznata lica, ali i upoznati mnogo novih ljudi iz poslovnog miljea. Njima su poslovni domjenci idealan ambijent za rad. 

Imate li poteškoća s komunikacijom s nepoznatim ljudima, trebali biste prije domjenka proći savjetovanje ili poduku o dobroj komunikaciji.  

LQ je tu da vam pruži podršku i da dobar savjet za uspješno formalno i neformalno poslovno komuniciranje

Kako ostaviti dobar dojam na domjenku?

Dobra priprema zlata vrijedi

Šutnja na domjenku nije zlato. Ako vam je netko od uzvanika posebno zanimljiv, bacite oko na njegove društvene mreže. Prednost dajte LinkedInu. Ako osoba ima javni profil na Instagramu ili Facebooku, lako možete saznati što je zanima u privatnoj sferi života.  

Na temelju tih vrijednih informacija možete razviti strategiju za ležerno ubacivanje u razgovor s unaprijed pripremljenim pitanjima. Kako razgovor bude odmicao, tako vam ova pitanja možda više neće ni trebati. No, dobro će vam doći ako razgovor zapne. Ubacite jedno od pripremljenih pitanja da ne bi nastala neugodna stanka. 

Dobar ulet u razgovor više je od pola prvog dobrog dojma

Prije no što se ubacite grupi u razgovor, krajičkom oka gledajte, a jednim uhom dobro osluškujte o čemu razgovaraju. Ne ubacujte se in medias res. To se smatra nepristojnim. Znat će da ste ih „špijunirali“.  

Uvježbajte uvodnu rečenicu. Najbolje je uskočiti neutralnim uletom poput: “Dobra večer, društvo! Smijem li vam se pridružiti? Nije loše ovo vino.” Ili: “Drago mi je da sam na ovom domjenku. Same pohvale za organizaciju. Kako se vama čini?” 

Ažurnost je veliki plus

Prije no što se zaputite na domjenak ili na putu do njega, poslušajte posljednje vijesti ili najslušaniji podcast iz branše. Biti upućen u novosti iz svijeta te poslovne novitete znači da će vas sugovornici rado poslušati i da ćete privući, ali što je još važnije, i zadržati njihovu pažnju. Poslušajte LQ savjet i nećete požaliti! 

Fokusirajte se na sugovornike

Neka vam budu u središtu pozornosti. Pokažite interes za njih. U poslovnom svijetu mnogi menadžeri i poslodavci upadaju vrlo lako u zamku samodopadnosti pa naširoko pričaju o svojim uspjesima. Izbjegavajte to raditi jer ljudi ne vole hvalisanje.

Mudro postavljajte pitanja

Preporučujemo vam postavljanje pitanja na koje nije moguće odgovoriti kratkim da ili ne. Plasirajte pitanja koja traže više informacija i objašnjenje problema. Tako ćete osigurati dulji, ali i dublji razgovor, a ne površno i isprazno ćaskanje.  

Pripazite samo da ne odete preduboko u temu. Svi se žele donekle distancirati od poslovne tematike. Stoga, nemojte sugovornike bombardirati isključivo pitanjima iz branše. Ublažite pristup i pokažite interes i za njihove privatne preferencije. Ako nemate ideju, poslužite se pitanjem koje uvijek (u)pali: “Gdje ćete za praznike?” 

Upoznajte kulturu gostiju iz drugih zemalja

Pravila i norme ponašanja koje nalaže jedna kultura ne moraju biti ista u nekoj drugoj. Nekad neutralna gesta može značiti uvredu u drugoj kulturi, na što nas upozorava Hummel. To naročito dolazi do izražaja kada nastojimo biti duhoviti jer humor ne shvaćamo svi na isti način. 

Internet nam je omogućio povezanost s cijelim svijetom pa se i poslovanje mnogih tvrtki prelilo na druge države. Surađujete li s tvrtkama iz drugih zemalja ili je vaša globalna organizacija osnovala svoje podružnice diljem svijeta? Na domjencima treba biti posebno oprezan pri komunikaciji. Stoga, posve je sigurno da ni organizacijska kultura u hrvatskoj tvrtki neće biti jednaka organizacijskoj kulturi neke japanske ili kineske tvrtke. S Francuzima na poslovnim večerama nećete pogriješiti ako pričate o vinima, s Talijanima o hrani i modi… Toga moramo biti svjesni pa komunikaciju prilagoditi svojim sugovornicima. 

Dress code na domjenku

Stil odijevanja je nešto ležerniji za božićni domjenak nego za ured ili klasičan poslovni ručak. Muškarci uglavnom dolaze u odijelima ili casual izdanju, u onome što nazivamo sportskom elegancijom. No, žene ponekad znaju pretjerati pa božićni domjenak tretiraju kao privatnu proslavu dočeka Nove godine. Mnoštvo šljokica, previše otvoren dekolte, prekratka suknja ili haljina te prenapadna šminka odašilju krivu poruku. Gubi se dojam profesionalnosti.  

Podijelit ćemo s vama rezultate istraživanja o tome što ljude odbija kod sugovornika, isključujući njegove karakterne crte: 

  • 38% neurednost 
  • 33% neugodan miris sugovornika 
  • 29% opći izgled. 

Ni prejaki parfemi nisu dobrodošli. Stoga, ni u čemu ne pretjerujte. Držite se zlatne sredine i nećete pogriješiti. 

Organizacija božićnog domjenka

Ove je godine organizacija božićnog domjenka pala na vas. Nimalo lak posao. Iziskuje vrijeme i trud, a prije svega dobru organizaciju.  

Ne znate otkuda krenuti? LQ vam pomaže kako si olakšati posao. Pročitajte naše savjete za dobru organizaciju domjenka. 

Popis uzvanika 

Popis uzvanika prva je stvar od koje morate krenuti. Ako nemate veliki budžet, domjenak organizirajte u restoranu za uski krug poslovnih partnera i upravu, a manje neformalan domjenak kao catering priču u tvrtki za sve zaposlenike. 

Istraživanje ponuda za božićni domjenak

Nakon što dobijete budžet i napravite popis uzvanika, bacite se na istraživanje tržišta. I pazite, nemate mnogo vremena! Restorani i catering tvrtke već se rezerviraju 2 mjeseca unaprijed. Nemojte ostati kratkih rukava i završiti u ne baš otmjenom restoranu s ponudom menija koja neće nikoga impresionirati. Napravite popis dobrih restorana pa se bacite na traženje ponuda i dogovaranje termina. Teško je dobiti idealan termin oko Božića. Zato, krenite na vrijeme, već krajem studenog ili, najkasnije, početkom prosinca

Ako vas budžet ograničava ili poslodavci žele neki manji domjenak u sklopu organizacije, istražite dobre catering tvrtke. Pozovite glavnog organizatora catering tvrtke da pogleda prostor u kojem namjeravate organizirati božićni domjenak kako bi vam svojim savjetima mogao pomoći oko organizacije eventa. Ljudi iz te branše ipak najbolje znaju kako se organizirati u manjim prostorima. Znate li da prema službenom protokolu za stolom svakom gostu treba osigurati 70-80 cm prostora?  

Izbor jelovnika i pića ovisi o ponudi restorana/catering tvrtke te o vašem budžetu. Ako birate restoran, gledajte da ima svoje parkiralište ili da je u blizini javno parkiralište za veći broj automobila te da restoran može primiti broj uzvanika koje planirate pozvati. 

Moderator/domaćin eventa

Dozvoljava li vam budžet da organizirate moderatora eventa iz javnog života, krenite u potragu čim prije. Trebamo li vam reći kako je to odličan PR za vašu tvrtku? Budite sigurni da će se javna osoba na svojim društvenim mrežama pohvaliti fotografijom i hashtagom s domjenka – još jednim svojim poslovnim uspjehom u nizu, čime poruka postaje viralna, a to znači da se dobar glas o vašoj tvrtki širi kanalom kojim se do sada nije širio. 

Razmještaj gostiju za stolovima

Plan sjedenja gostiju poželjno je izložiti na samom ulazu u salu gdje se odvija božićni domjenak kako bi se uzvanici lakše snašli i uputili prema svom mjestu. Organizirate li domjenak na kojem će biti tek nekoliko manjih stolova, u tom slučaju glavna osoba (vlasnik ili generalni direktor) tvrtke i glavna osoba najvećeg partnera ili klijenta sjede za istim stolom, i to obično tako da je glavni gost desno od domaćina. Ostala mjesta su prema pravu prvenstva – rukovoditelji pa ostali zaposlenici. 

Neke tvrtke preferiraju slobodan izbor mjesta tijekom domjenka, što može imati i svojih prednosti. Ne daju prioritet rasporedu po hijerarhiji. Tako se omogućuje da se domaćini i gosti bolje upoznaju.  

Ipak, preporuka je da kod poslovnih ručkova glavni gosti i domaćini budu razmješteni na pravilan način, a ostali prema vlastitom nahođenju.  

Vodite brigu kao organizator da se svi dobro zabavljaju i da se ne rade grupice – domaćini zasebno, gosti zasebno.  

I još jedna mala stvar na kraju. Znajte da nema težeg zadatka nego u zadnji tren, kad pristižu uzvanici, praviti raspored sjedenja za stolovima. U poslovnom svijetu ego je jako velik pa bi zbog toga nekome mogla biti povrijeđena taština. Uz unaprijed pomno isplaniran plan sjedenja, bit će manje mogućnosti za pogreške, a uzvanici će znati da ste razmišljali gdje ih posjesti. 

Zdravica domaćina

Bez obzira angažirate li moderatora ili ne, zdravica domaćina se podrazumijeva. Ona je svojevrsni uvod u božićni domjenak. To ne smije biti dugačak suhoparni govor, već kratki ležerniji govor začinjen nekom anegdotom iz poslovnog okruženja na koju će se svi nasmijati i opustiti. Pošalice koristite na svoj račun. Izbjegavajte one na račun zaposlenika ili partnera da ne biste uprskali atmosferu na samom otvaranju domjenka. 

Domaćin ne smije zaboraviti zahvaliti svim uzvanicima na dobroj suradnji te izraziti nadu u njezin nastavak. Imate li strane uzvanike, imajte na umu da možda ne razumiju našu kulturu jer u nekim je zemljama običaj da se zdravica održi na početku, a u drugima na kraju obroka. Pripremite ih da se ne bi neugodno osjećali jer ne poznaju protokol. 

Stoga, ogledalo pred sebe, ne samo radi promatranja kako vam pristaje svečani outfit, već i radi vježbanja govora koji ne bi trebao biti duži od 2-3 minute. 

Do novog bloga želimo vam odličnu organizaciju božićnog domjenka, nezaboravan provod te mnogo uspjeha u novoj poslovnoj godini. 

Vaš LQ

Coaching i mentalno zdravlje

Ima li nešto što radimo u coaching susretu, a da se ne tiče mentalnog zdravlja klijenta? Nema. Bez obzira na…

Strive for Speaking

Tražite motivacijskog govornika za svoj sljedeći događaj?

Ne tražite dalje! LQ stručni govornici posvećeni su prenošenju snažnih i inspirativnih poruka koje će dati energiju i motivirati Vaš tim, ostavljajući trajan utjecaj na njihov osobni i profesionalni razvoj. Saznajte više

Naši internacionalni partneri​