Digitalno učenje ili e-learning, tj. učenje na daljinu, danas se primjenjuje u gotovo svim sferama društva: obrazovnom sustavu, poslovnom svijetu, kulturi, kao i u državnim, županijskim i gradskim strukturama. Otkrivamo vam zašto se sve više kompanija okreće ovom obliku prenošenja znanja i koje su prednosti e-learninga općenito, a naročito u poslovnom okruženju.
E-learning sustavi razvijaju se za potrebe formalnog i neformalnog obrazovnog sustava, a najveće odlike e-learninga su:
- učinkovita edukacija
- jednaka ili viša razina znanja u odnosu na znanje stečeno na tradicionalan način učenja
- nije vezan za određeni fizički prostor održavanja predavanja poput učionica i predavaonica
- koristi internet, intranet, baze podataka, aplikacije.
3 „e“ prednosti e-learninga ili e-učenja
IT struka trostruko objašnjava značenje slova e u pojmu e-učenje (e-learning):
- enterprise learning ‒ sveobuhvatna edukacija zaposlenika iznimno važna za cijelu radnu organizaciju
- everywhere learning ‒ nastava se može pratiti na bilo kojem mjestu koje ima osiguran internet
- electronic learning ‒ računalo / laptop / tablet / pametni telefon osnovni su mediji za učenje.
Prednosti e-learninga u poslovnom okruženju
„Jedino što je gore od ulaganja u svoje zaposlenike i njihovog odlaska jest neulaganje u njihovo znanje i njihov ostanak.” (Henry Ford)
Mnogi poslodavci gube bitku s vremenom jer nisu još osvijestili da je znanje danas dominantna konkurentska prednost. Kao ključni dio aktive neke radne organizacije igra važnu ulogu u uspješnom poslovanju. Tvrtke koje su prepoznale prednosti e-learninga uvele su digitalni model prenošenja znanja putem aplikacija koje učenje čine jednostavnim, zabavnim i kratkotrajnim, ali vrlo učinkovitim te sve naučeno duže pamtljivim.
E-learning obuhvaća sve razine neke korporacije ili tvrtke. Da bismo imali kvalitetno e-učenje, potrebno je da što vjernije simulira stvarne situacije na poslu. Tako će sadržaj biti privlačan i u isto vrijeme poticajan. Kad god je to moguće, digitalno učenje treba maksimalno prilagoditi korisniku, odnosno individualizirati ga.
Da bismo imali rezultate koje možemo poslije analizirati, potrebno je napraviti takav e-learning sustav koji ima ulazno i izlazno testiranje općeg ili stručnog znanja. I ništa manje važno, treba biti fleksibilan, odnosno prilagođavati se potrebama radne organizacije. To znači da treba postojati mogućnost nadogradnje novih funkcija i ažuriranja novog sadržaja.
Digitalno učenje u korporacijama
Menadžment moderne korporacije treba težiti tome da se i menadžeri i zaposlenici stalno educiraju. Praksa posljednjih godina pokazuje da se jedino tako mogu zadržati konkurentske prednosti.
U dinamičnoj radnoj organizaciji u kojoj su česte promjene neophodno je educirati zaposlenike kako bi prihvatili nadolazeće promjene i prilagodili svoj rad.
Imate li novi proizvod ili uslugu na policama trgovina, a frontline zaposlenike (prodavače) niste educirali o performansama i prednostima proizvoda, neće moći kvalitetno prezentirati proizvod krajnjem potrošaču. Treba imati na umu da je uspješan prodavač dobar storyteller koji zna prezentirati proizvod na zanimljiv i atraktivan način. Bez konkretnih informacija o proizvodu, smišljanje dobrog nastupa pred potencijalnim kupcem je nemoguća misija. Konkurencija vas može preduhitriti sličnim proizvodom i uspješno ga marketinški predstaviti na tržištu, dok njezini prodavači spremni čekaju u niskom startu za tržišnu utrku oboružani do zuba konkretnim znanjem o proizvodu.
Upravo nabava aplikacija kroz koje možete brzo, jednostavno i na zanimljiv način distribuirati informacije istovremeno svim zaposlenicima prvi je korak da prevenirate nesporazume koji se događaju putem usmene predaje. U predaji informacija od usta do usta često se zbog šuma u komunikaciji na pogrešan način tumači izrečeno, a događa se da se i zaboravljaju prenijeti neke važne stvari.
Mogućnost da u svako doba možete provjeriti konkretnu informaciju jedna je od velikih prednosti digitalnog učenja putem aplikacija na mobitelu ili tabletu.
IBM-ovo iskustvo
IBM-ovo istraživanje potvrdilo je prednosti e-learninga ‒ svaki njihov uloženi dolar u digitalno učenje rezultira produktivnošću od 30 dolara. To se najviše manifestira kroz uštedu vremena, koje bi zaposlenici inače potrošili na učenje tradicionalnim putem. Ovako, nakon online edukacije brže se vraćaju svom poslu te mogu početi odmah primjenjivati nove vještine.
Velike radne organizacije imaju vlastiti sustav za digitalno učenje. Tako cijeli proces učenja prilagođavaju svojim potrebama i zahtjevima. Osim vlastitog e-learning sustava, korporacije kreiraju i vlastiti sadržaj koji se distribuira putem digitalnog medija svim zaposlenicima, čime je trošak po zaposleniku sveden na minimum.
Digitalno učenje u malim i srednjim tvrtkama
Prednosti e-learninga sve više prepoznaju i male i srednje tvrtke, iako ga u znatno manjem postotku koriste u odnosu na korporacije. Očito problem leži u financijama. No, jeste li znali da mala ili srednja tvrtka može provoditi digitalno učenjemeđu svojim zaposlenicima, a da nema nužno vlastiti e-learning sustav? Danas na tržištu postoje razni edukativni digitalni modeli koji se mogu iskoristiti za učenje među zaposlenicima. Stoga, male tvrtke mogu koristiti postojeće sustave na digitalnom tržištu i njihove sadržaje ako nemaju svojih. Tako se uz minimalne troškove mogu iskoristiti prednosti e-learninga u malim i srednjim tvrtkama.
Digitalno učenje – prednosti
Digitalno učenje ima višestruke prednosti.
- Maksimalan učinak učenja uz minimalan utrošak vremena.
- Digitalnost omogućuje da se učinak (rezultat) učenja može mjeriti.
- Troškovi educiranja mogu se smanjiti i do 40 %.
- Vrijeme učenja može se smanjiti i do 60 % u odnosu na standardnu nastavu. To je velika ušteda vremena koje se može iskoristiti za rad na poboljšanju usluge, inovaciji novog ili poboljšanju postojećeg proizvoda.
- Razina znanja nakon edukacije veća je ili jednaka onome nakon standardnog načina učenja.
- Bolje iskustvo učenja (experience learning).
- Nema potrebe za organiziranjem predavaonice, predavača i nabave projektora. To također bitno utječe na smanjenje troškova i uštedu vremena radne organizacije.
- Sami biramo što, kada i koliko učimo.
- Jednaki kriterij mjerenja naučenog za sve sudionike testiranja.
Primjenjujete li vi digitalno učenje u tvrtki kojom upravljate?
Prednosti e-learninga prema mišljenju zaposlenika
Koje su benefite istaknuli zaposlenici koji uče online?
- Korisnik (onaj koji uči) je rješavač problema, a ne pasivni učenik sadržaja na digitalnom mediju.
- Simulirane i stvarne situacije čine edukaciju poticajnom i interaktivnom.
- Smislena procjena znanja.
- Korisnik može testirati tzv. ulazno i izlazno znanje, dakle ono što je naučio.
- Može zatražiti pomoć mentora.
- Suradnja s drugim korisnicima i sa stručnjacima.
- Praćenje i mjerenje napretka.
- Zaposlenik sam bira lekcije, može ih preskakati ili se vraćati na one koje nije dobro svladao.
- Korisnik sam bira tempo učenja.
- Digitalno učenje razvija multimedijalne lekcije.
- E-learning je sustav u kojem dominiraju interaktivni zadaci.
- Kvizovi znanja su vrlo privlačni i zadržavaju pažnju korisnika.
- Zaposlenik ne mora napuštati svoje radno mjesto da bi učio.
- Uči se samostalnom rješavanju problema koji su realni u stvarnom svijetu.
Prednosti e-learninga prema mišljenju menadžera
Menadžeri ističu prednosti e-learninga u više segmenata.
- Imaju stalan i kvalitetan uvid u proces edukacije i sadržaj.
- Imaju pouzdan sustav nadzora cijelog procesa učenja i rezultata.
- Individualno i grupno mjerenje napretka i postignuća.
- Sve su informacije dostupne na jednom mjestu za sve zaposlenike.
- Ušteda vremena i novaca.
- Bolji radni rezultati.
LQ nudi najučinkovitiju aplikaciju za digitalno učenje u poslovnom okruženju
Učite uz Axonify‒ aplikaciju koja učenje pojednostavljuje i čini ga bržim. Ona je jedan od najkorištenijih alata za učenje i internu komunikaciju djelatnika na prvoj liniji prodaje i usluživanja.
Želite li svojim zaposlenicima sadržaj o radnoj organizaciji, njezinim proizvodima i uslugama približiti na interaktivan i zanimljiv način, učinite to putem digitalne user friendly aplikacije kao što je Axonify.
Prednosti e-learninga uz aplikaciju Axonify
Učenje uz ovu aplikaciju je prije svega:
- personalizirano
- brzo
- kontinuirano
- pridonosi izgradnji tima.
Axonify koristi tehniku kojom naš mozak najbolje pamti jer stavlja fokus na učenje najvažnijih stvari koje zaposlenici trebaju znati o proizvodima/uslugama i o promjenama u radnoj organizaciji.
Ova aplikacija ima algoritam koji neprestano mjeri (ne)znanje zaposlenika i koliko su sigurni u svoje znanje. Ako se primijeti da zaposlenik nije dobro svladao neku temu, ne poznaje je dovoljno ili je zaboravio neke važne stvari vezane za nju, algoritam ga u kombinaciji s umjetnom inteligencijom češće vraća na nepoloženu temu u vidu kratkih dnevnih pitanja kako bi se „pokrpale“ rupe u znanju.
Umjetna inteligencija u ovoj aplikaciji nije novost. Inkorporirana je od prvih dana postojanja aplikacije, ali se i dalje razvija i nadograđuje. Aplikacija Axonify koristi AI za individualizirano iskustvo učenja s ciljem da se izgradi dugoročna promjena u ponašanju i navikama zaposlenika.
User experience (korisničko iskustvo učenja) ocijenjeno je kod zaposlenika maksimalnom ocjenom jer ne ometa njihov ritam rada, već naprotiv, prilagođava se njihovom tempu rada i njihovim potrebama. Drugim riječima, obuka je personalizirana za svakoga zaposlenika posebno.
Frontline zaposlenici uglavnom nemaju mnogo slobodnog hoda tijekom radnog vremena, ali uvijek mogu „ukrasti“ dragocjenih 5 minuta za otvoriti aplikaciju i učiti igrajući se. Ponavljanje naučenog gradiva služi za provjeru i za podsjećanje na stvari koje su važne, a koje se ponekad zaborave primijeniti u ophođenju s klijentima ili kod prezentacije proizvoda/usluge.
Korisne funkcije aplikacije Axonify još više ističu prednosti e-learninga
Istraživanja pokazuju da postoji veća vjerojatnost da će zaposlenici zaboraviti naučeno kada se to znanje ne osvježava. To je naprosto prirodno ljudsko ponašanje poznato kao krivulja zaboravljanja. Upravo je na toj činjenici i dizajnirana aplikacija Axonify koja potiče ponavljanje naučenog radi utvrđivanja gradiva i dužeg zadržavanja naučenog u memoriji.
Znate li da se 83 % korisnika Axonifyja izjasnilo da 2-3 puta tjedno upotrebljava aplikaciju za učenje?
U aplikaciji Axonify postoji funkcija Reinforce koja služi kao pomoć zaposlenicima da u 3 minute dnevnog treninga zapamte više.
S druge strane, Axonify ima još jednu pogodnost, a to su Rang liste u kojima se zaposlenici međusobno natječu. Mogu se nadmetati pojedinačno ili kao tim. Zaposlenici mogu mijenjati osvojene bodove za određene nagrade.
Funkcija Discover Zone u aplikaciji Axonify omogućava zaposlenicima da pristupe člancima, videozapisima i drugim bitnim materijalima.
Nabrojene funkcije od velike su pomoći prvenstveno zaposlenicima, a Content Assistant namijenjen je stvaraocima sadržaja. To je alat umjetne inteligencije koji je ugrađen u aplikaciju, a omogućava kreatorima sadržaja da kreiraju pitanja u samo nekoliko klikova. Što manje klikanja, to je bolje korisničko iskustvo.
Zaposlenici se žele usavršavati i učiti. Omogućite im to!
Danas je cjeloživotna edukacija imperativ, a učenje uživo oduzima mnogo vremena u svijetu u kojem je vrijeme novac, u kojem smo stalno u strci s vremenom. Zato se tvrtke sve više okreću online edukaciji zaposlenika.
Brojna su istraživanja potvrdila da današnji zaposlenici žele učiti i usavršavati se. Svojedobno je LinkedIn proveo istraživanje o odnosu zaposlenika prema poslodavcu koji ulaže u njihov razvoj, a čiji je rezultat sljedeći ‒ 94 % anketiranih ispitanika potvrdilo je da ne želi otići od poslodavca koji ulaže u njihov razvoj. Vrlo jasna poruka svim poslodavcima!
Želite li saznati više o digitalnom učenju na zabavan način, angažirajte naše stručnjake da vam predstave Axonify ‒ jedinstvenu platformu 2 u 1 ‒ za učenje i internu komunikaciju u radnoj organizaciji.