Umjetna inteligencija u korporativnom učenju postaje standard u vodećim korporacijama. AI je odavno među nama, ali je posljednjih mjeseci napravljen pravi BOOM oko nje zbog ChatGPT-a tvrtke Open AI i Googleovog Barda. Iako su se pojavile strepnje da ćemo izgubiti svoj identitet i da će AI zavladati svijetom, to se za sada još nije dogodilo.
Napredni prihvaćaju umjetnu inteligenciju kao pomoć u svakodnevnom životu. Poslovnim ljudima pomaže u mnogim sferama. Znate li da vam upravo AI može omogućiti bolju komunikaciju i bržu isporuku svježih informacija između različitih odjela u tvrtki te među samim zaposlenicima unutar nekog odjela?
Kako je to uspjelo LQ-u i našim klijentima?
Odgovor leži u učinkovitoj platformi Axonify za e-onboarding.
Kako se umjetna inteligencija u korporativnom učenju može koristiti za e-onboarding?
Znate li da prema posljednjem istraživanju Deskless Report 2023:
- 49% frontline zaposlenika nema pojma što se događa oko njih na poslu?
- 61% frontline zaposlenika ima dojam da ih se ne doživljava/ne čuje u tvrtki?
- 42% frontline zaposlenika želi odmah napustiti posao?
Prilično zabrinjavajuće brojke, vrlo visoki postoci! Možemo li po tom pitanju išta napraviti da bi se stvari popravile? Prvo i osnovno, treba unijeti promjene u način rada. Indikativno je to što se gotovo polovica ispitanika izjasnila da ne zna što se zapravo događa u tvrtki tijekom radnog dana. Ti zaposlenici imaju osjećaj da su zakinuti za podatke, posebice važne i nove informacije.
Nezgodno je spoznati da najčešće upravo najoperativniji frontline zaposlenici, od kojih se očekuje postizanje profita, zapravo ne dobivaju pravovremene informacije, koje često mogu biti od vitalne važnosti za poslovanje. Neorganiziranost u komunikaciji tvrtku može stajati mnogo novaca. Stoga, razmislite o platformi Axonify i izbjegnite nepotrebne troškove i šumove u komunikaciji između pošiljatelja i primatelja poruka zbog neujednačenog načina komuniciranja.
Novi se zaposlenici mogu obučavati i uz aplikaciju. Mogu se obraćati nadređenima, koji trenutačno nisu uz njih, putem dvosmjerne komunikacije u Axonifyju i provjeriti određene podatke. Učenje uz aplikaciju jest brže i lakše jer ne čekaju kolegu da odvoji svoje vrijeme i ne inkomodiraju ga u obavljanju vlastita posla. Ako to sve, što bi inače obavljao kolega, može umjesto njega odraditi aplikacija, AI u korporativnom učenju jest idealna za e-onboarding.
Zamislite samo kolika bi ušteda novca i resursa bila za vašu tvrtku!
Izvješća s tržišta
Zavirili smo u Fininu analizu godišnjih financijskih izvještaja, koji se sastavljaju i obrađuju prema pretežitoj djelatnosti. Posljednjih 20-ak godina prema brojnosti dominiraju poduzetnici iz područja trgovine. U 2022. godini upravo je trgovačka djelatnost bila najuspješnija i kada je neto dobit u pitanju – 13,7 milijardi kuna (povećanje od 25,2% u odnosu na 2021. godinu). Najveći broj zaposlenih zabilježen je u prerađivačkoj industriji i trgovini. U djelatnosti trgovine evidentirano je 92.887 (19,4%) djelatnika. Trgovci su među najtraženijim zaposlenicima na tržištu rada.
Spojite svoje raštrkane poslovne jedinice diljem grada i države online na jednom mjestu i budite svakodnevno s njima u kontaktu. Kiosci su vrlo popularna prodajna mjesta, na koja kupci rado svraćaju kupiti raznorazne sitnice. Danas nude mnogo više od onoga na što smo navikli ranijih desetljeća. Tako na kiosku možete platiti: režije, poslati i preuzeti paket, naručiti coffee to go… Mnogo je to obaveza i radnih zadataka iz različitih područja za jednog zaposlenog u kiosku.
Toga su svjesne tvrtke koje posluju na taj način, pa nastoje optimizirati svoje poslovanje putem aplikacija koje povezuju radna mjesta i djelatnike s nadređenim odjelima. Objedinjuju sve kioske online na jednom mjestu i pružaju im pravovremene informacije o eventualnim akcijama, popustima, novitetima – novim proizvodima i uslugama.
U nesređenom sustavu poslovanja bez jedinstvenog kanala informiranja svakodnevno se događaju komunikacijski šumovi, osobito u tako raštrkanom poslovnom modelu trgovine kao što je kiosk-prodaja.
Axonify pomaže u organiziranju poslovanja
Axonify je platforma koja koristi umjetnu inteligenciju da bi prevenirala upravo ovakve stvari i usmjerila poslovnu komunikaciju samo jednim kanalom, na koji svi mogu doći kad god to požele. Naime, ako nam važne informacije nisu dostupne u odgovarajućem trenutku, svoj posao ne možemo dobro odrađivati, a često ni obaviti dodijeljen nam zadatak.
Danas se u mnogim organizacijama poslovna komunikacija svodi na prošla baba s kolačima ili kasno Marko na Kosovo stiže. Deadline je odavno prošao za zadatak koji radnik nije obavio jer do njega nije pravovremeno stigla informacija da nešto treba obaviti. U trgovinama se tako zna dogoditi da trgovci nisu obavješteni o popustima koji se vrte na oglasima na digitalnim platformama, pa na prodajnom mjestu zna biti neugodnih situacija s klijentima koji zahtijevaju svoja prava. Neinformiranost osoblja kod kupaca stvara dojam neozbiljnosti i neprofesionalnosti.
Izbjegnite to pod svaku cijenu da ne bi loše recenzije o vašem načinu ophođenja s klijentima osvanule na portalima.
To se vrlo lako može izbjeći, popraviti, ali i prevenirati u budućnosti, uvođenjem aplikacije Axonify, upravo namijenjene za poboljšavanje komunikacije i bolju protočnost informacija u tvrtki.
Aplikacija Axonify = umjetna inteligencija u korporativnom učenju
Zašto LQ preporučuje Axonify?
- Dvosmjerna komunikacija omogućava dijalog.
- Brza razmjena informacija.
- Učenje na zabavan način.
- Naučeno se bolje pamti na duže staze.
- Nema distrakcije.
- Svakodnevno kratkotrajno učenje od svega nekoliko minuta.
- Aplikacija se redovito ažurira i oplemenjuje. Nedavno je zasjala u novom izdanju uz rebrendirani vizualni identitet.
- Maksimizira se potencijal zaposlenika.
Umjetna inteligencija u korporativnom učenju – koje su funkcionalnosti Axonifyja?
Aplikacija Axonify ima sljedeće funkcionalnosti:
- Learning
- Communication
- Task Management
- Ask Max
- E-learning/e-onboarding namijenjen je sadašnjim i novim zaposlenicima prve linije kako bi naučili nešto novo ili popunili rupe u znanju, ali i osvježili postojeće znanje.
- Communication omogućava komunikaciju zaposlenika i menadžera, kolega i drugih odjela… Ova je funkcionalnost od presudne važnosti za nesmetano poslovanje jer pruža feedback promptno, pa zaposlenici mogu odmah reagirati prema naputku.
- Task Management relativno je nova funkcionalnost, koja pomaže zaposlenicima u izvedbi dnevnih, mjesečnih i timskih zadataka.
- Ask Max jest novitet u aplikaciji Axonify. Riječ je o funkcionalnosti koja maksimizira produktivnost zaposlenih tako što štedi vrijeme u traženju informacija.
Umjetna inteligencija u korporativnom učenju – Ask Max
Nova funkcionalnost Ask Max djeluje kao svojevrsni Chat GPT. Naime, zamišljen je kao chat tj. dvosmjerna komunikacija, razgovor između zaposlenika i umjetne inteligencije, kojoj je nadjenuto ime Max. Poanta je u tome da zaposlenik postavlja pitanja oko onoga što ga muči i nije mu jasno, a treba brzo dobiti odgovor. Max je tu kao pomoć. Brzo producira odgovor, a znanje na kojem počiva bazira se na podacima (bazi podataka) koje ste vi, kao poslodavac/menadžer stavili u aplikaciju.
Znanstveno dokazane metode i AI = dobitna kombinacija platforme Axonify
Axonify je potpomognut umjetnom inteligencijom te znanstveno dokazanim metodama učenja i zadržavanja znanja. Djelatnici prve linije uče, komuniciraju te bolje i brže izvršavaju zadatke uz ovu korisnu platformu. Axonify uz pomoć AI može personalizirati učenje, koje je, prije svega, interaktivno.
Kako poboljšati rad frontline zaposlenika?
Otkrivamo vam nekoliko učinkovitih tehnika:
1. Zacrtajte ciljeve i uspostavite KPI (ključne pokazatelje uspješnosti).
KPI-ovi su točna i nepristrana mjerila nečijeg uspjeha, a u ovom slučaju – zaposlenikove učinkovitosti i produktivnosti. Za manje tvrtke oni su stopa rasta prihoda i profitna marža.
2. Ciljeve postavljajte prema konceptu SMART.
S = Specific (specifični) – trebate biti strogo određeni u pogledu onoga što želite postići
M = Measurable (mjerljiv) – treba koristiti mjerljive pokazatelje radi pojednostavljivanja praćenja uspješnosti projekta
A = Attainable (ostvariv) – postavljajte realne ciljeve, koji se mogu ostvariti, a ne nedostižne koji frustriraju zaposlenike
R = Relevant (relevantni) – ciljevi trebaju biti relevantni u odnosu na ono što radite, ne bi trebali iskakati iz konteksta poslovanja
T = Time-bound (vremenski ograničeni) – zacrtajte si rok do kada ćete ostvariti ciljeve
3. (Po)dijelite informacije na vrijeme.
Da bi vaši prodavači mogli spremno odgovoriti na svaki upit kupaca ili potencijalnih potrošača, trebaju biti naoružani do zuba svim relevantnim podacima o: proizvodu, uslugama, popustima, akcijama, cijenama, specifičnim karakteristikama i prednostima u odnosu na proizvode ili usluge konkurentnih tvrtki.
Naša je preporuka da svako malo dozirano puštate nove informacije putem Axonifyja, kako bi se prije i lakše primile kod zaposlenika. U šumi novih informacija dosta toga naš mozak selektira i sam nešto odabere. Ovako, doziranim puštanjem informacija u aplikaciju, sadržaj se lakše upija i pohranjuje u memoriju.
Informacijski overdose samo će učiniti suprotno od onoga što ste namjeravali postići. Zaposlenici će brzo zaboraviti ili neće procesuirati neke informacije onako kako biste vi željeli da to učine.
4. Testirajte znanje zaposlenika.
Putem Axonifyja možete testirati stečeno znanje, ali ga jednako tako i obnavljati, ako primijetite da su zaposlenici malo popustili u nekom području. Brzinskim test-pitanjima osvježite njihovu memoriju kako bi bolje zapamtili ono što im prije nije uspjelo. Kroz zabavnu trominutnu kviz-igricu zaposlenici mogu lakše obnavljati naučeni sadržaj.
5. Standardizirajte izvršavanje zadataka.
Implementirajte svoje standarde i popise za provjeru izvršavanja zadataka direktno u aplikaciju Axonify, pa ćete tako imati sve što vam je potrebno za rad zaposlenika na jednom jedinom mjestu. Dakle, ako djelatnici trebaju nešto upitati odjel marketinga, šefa ili svog kolegu, koristit će Axonify, ako žele nešto novo naučiti i pročitati, posegnut će za istom aplikacijom, ako žele saznati standarde i pravila nagrađivanja, opet će provjeriti u Axonifyju, koji se nalazi kao aplikacija u njihovom mobilnom telefonu. Ne može praktičnije!
6. Gamificirajte izazov za zaposlenike.
Poželjno je kod zaposlenika stvoriti osjećaj izazova, na temelju ciljeva i KPI-ja koje ste postavili. Da biste podignuli motivaciju, a to posljedično znači i poboljšali njihovu izvedbu, gamificirajte izazov. Angažiranost će biti daleko veća, posebice ako imate pravedno razrađen sustav nagrađivanja. Predlažemo vam da izradite i postavite bodovni sustav ili ploču s najboljim rezultatima kako biste motivirali tim.
Izazov ili natjecanje možete postaviti na sljedeće načine: uživo ili putem mobilne aplikacije Axonify.
7. Njegujte kulturu učenja.
S promjenama moramo stalno biti u tijeku. Cjeloživotno, a još više bismo istaknuli, svakodnevno učenje na poslu, u današnje vrijeme treba biti konstanta. To se ne odnosi samo na nove zaposlenike koji moraju svladavati vještine, organizacijsku kulturu, pravila, informacije te se upoznati s proizvodima/uslugama i načinom rada. I stari zaposlenici uvijek trebaju težiti poboljšati svoju izvedbu, naučiti rukovati novim uređajima, koji su stigli u tvrtku, svladati nove metode, prihvatiti nova znanstvena otkrića i trendove u industriji u kojoj rade. Za sve to potrebno je upijati nove informacije. A Axonify im to omogućava, kad god im zatrebaju nova znanja.
Odaberite i vi dobru stranu umjetne inteligencije za poboljšanje poslovanja
Kao što ste mogli pročitati, mnogo je ZA za upotrebu umjetne inteligencije u radu. Pitanje je samo na koji je način implementirana i s kojom svrhom. U Axonifyju okrenuti su isključivo frontline zaposlenicima. Platforma je izrađena za njih, i kako bi mogli učiti usput, u pauzi između klijenata na zabavan način, koji ne umara. Ovdje je umjetna inteligencija podređena zaposleniku, njegovoj obuci, informiranju i igranju.
Nekorištenje takvog komunikacijskog alata rezultirat će u dogledno vrijeme slabim rezultatima poslovanja i kaskanjem za konkurencijom. Naime, nezadovoljni se kupci zbog neinformiranosti trgovaca okreću nekim drugim brendovima, kod kojih je usluga kvalitetnija.
LQ podržava sve što pomaže organizacijama da unaprijede svoju organizacijsku kulturu i postignu bolje rezultate uz veću angažiranost zaposlenika.
Opskrbite svoje djelatnike pravovremenim informacijama, koje im najbrže može isporučiti upravo umjetna inteligencija, koja počiva na kvalitetnoj bazi podataka. Za bazu se pobrinite vi, a ostalo će obaviti AI i Axonify.
Kontaktirajte s nama ako želite saznati više o implementaciji platforme Axonify.