Menadžeri i starije generacije zaposlenika u posljednje se vrijeme susreću s kolegama čiji je odnos prema radu dosta različit, a često i dijametralno suprotan. Teško je proniknuti u njihove glave. Stran im je njihov svijet. Nemaju sličan, a kamoli jednak sustav vrijednosti. Nije ni čudo jer ovdje je riječ o generacijskom jazu. Na menadžerima je da ga premoste na što bezbolniji način. Da biste mogli što uspješnije uploviti u zoomerske vode, preporučujemo vam naš Leadership program za voditelje generacije Z.
Objasnit ćemo kako zoomeri poimaju svijet. Upoznat ćemo vas s vrlinama i manama generacije Z. Za ono što nikako ne možete poduprijeti i opravdati u ponašanju zaposlenika generacije Z uz nas ćete se moći adekvatno pripremiti. Naučit ćete im objasniti, na njima prihvatljiv i razumljiv način, da neke stvari ne funkcioniraju u poslovnom svijetu onako kako su to oni zamislili.
Prema posljednjim podacima iz izvješća što ga je napravio Oliver Wyman Forum zoomeri danas čine 25 % ukupne svjetske populacije, a prema procjenama stručnjaka i statističara za dvije godine činit će 27 % ukupne radne snage na svijetu. U ovom trenutku broj radnika zoomera već je premašio broj baby boomera. I to ne bi bio nikakav problem da zoomeri doista nisu specifična generacija s kojom nije baš lako surađivati.
Teško se suočiti s generacijom čiji svjetonazor ne razumijemo. Zato je prvi LQ-ov savjet ‒ upoznajte svoje Gen Z-djelatnike! Nastojte uskočiti u njihove cipele i gledati stvari iz njihove Z-perspektive. Iz tog kuta gledanja neke stvari činit će vam se logične i opravdane.
Što to tako smeta liderima i kolegama kod zoomera?
Portal Business Insider napravio je anketu. Više od 20 ljudi, od baby boomera do milenijalaca, opisalo je svoj doživljaj zoomera na poslu. Dvoje je napisalo kako ne vjeruju da su mladi radnici lijeni. Svi ostali kritizirali su njihovu radnu etiku. Nadalje, neki menadžeri generacije Z rekli su da su siti svojih mladih radnika. Dok se zaposlenici generacije Z trude na sebi svojstven način uklopiti u posao, neki šefovi nisu sigurni kako ih voditi. Netko je predbacio da se ne mogu i ne znaju fokusirati na posao. Menadžerica pizzerije napisala je: “Rekla bih da 70 % ne radi jer im nedostaje motivacije i inicijative. To je iritantno jer većinu vremena ja završim radeći sav posao unatoč svojim naporima delegiranja.”
Razumijevanje generacije Z ključ je uspjeha u rukovođenju zoomerima
Menadžeri moraju razumjeti što pokreće generaciju Z na poslu, inače mogu zaboraviti da će s njima naći zajednički jezik. Stručnjaci su uočili da nedavnim diplomantima koji su većinu školskog vremena provodili pohađajući nastavu online i provodili praksu na daljinu zapravo nedostaju meke vještine, što znači da bi mogli imati poteškoća s pisanjem kvalitetnih e-mailova i da bi im profesionalni izazovi mogli biti izazovniji nego generacijama radnika koje nije zarobio digitalni svijet. Jedan je od prijedloga stručnjaka da bi mladi menadžeri trebali poraditi na tim vještinama. Starijim menadžerima preporučuju razgovor sa zoomerima kako bi saznali što ih motivira na radnom mjestu.
Abhijit Bhattacharya s preko15 godina iskustva kao business coach vjeruje da zoomeri daju prioritet personaliziranom razvoju karijere. Rekao je za Business Insider da mnogi zaposlenici generacije Z traže smisleniji posao umjesto veće plaće, no problem nastaje što većina organizacija nema visokokvalitetne uloge na početnim pozicijama, što i je glavni razlog zašto se zoomeri ne osjećaju angažirano. On je sklon vjerovati da bi personalizacija profesionalnog razvoja mogla inspirirati generaciju Z da se angažira.
Izvršna direktorica ljudskih resursa na razini C Gianna Driver izjavila je da će čelnici kompanija morati njegovati kulturu psihološke sigurnosti, ravnotežu između poslovnog i privatnog života, provoditi raznoliko zapošljavanje ako žele zadržati angažiranost radnika generacije Z.
Michael Yan, osnivač platforme za traženje posla Simplify, izjavio je: „Mnogi pripadnici generacije Z osjećaju se više privučeni misijom tvrtke i njezinim ciljem nego plaćom.”
Taj „sveznajući“ TikTok!
Jeste li znali da zoomeri pohađaju tečajeve i koriste savjete s TikToka kako bi uspjeli na poslu? Savjetuju se s digitalnom mrežom, odnosno s influencerima ‒ samoprozvanim business-guruima.
Mnogi se osjećaju izopćeno na poslu. Gotovo polovica ispitanika zoomera i milenijalaca u LinkedInovoj anketi izjasnila se da ne razumije poslovni, odnosno uredski žargon i način ophođenja na poslu. Zbog toga se obraćaju “sveznajućem digitalnom bogu” TikToku. Postavljaju pitanja na koja traže konkretne i brze odgovore: kako razgovarati sa šefom, što odjenuti za posao prvi radni dan, kako tražiti svoja prava…
Portal The Wall Street Journal piše kako oni nešto ambiciozniji zoomeri pohađaju tečajeve o uredskom bontonu jer nemaju ama baš nikakve informacije o tome, a vide da im to predstavlja veliki problem u ophođenju sa starijim kolegama i šefom.
Leadership program za voditelje generacije Z upoznaje vas sa svijetom zoomera
Zašto biste nepotrebno gubili vrijeme istražujući u bespućima internetskog svemira o zoomerima ‒ njihovim navikama, stavovima, svjetonazoru, radnoj etici, kada sve to možete saznati na jednom mjestu od stručnjaka koji vode program utemeljen na znanstvenim spoznajama.
Uštedite svoje dragocjeno vrijeme uz LQ!
Uvodimo vas u svijet zoomera. Pomoći ćemo vam da shvatite tu neshvaćenu generaciju, da im pristupite na pravi način i pokažete da niste strogi šef koji ne dozvoljava drugima da misle svojom glavom, već lider koji ima razumijevanja za njihov pogled na svijet i odnos prema poslu.
Steći ćete novo znanje i svladati nove vještine koje su potrebne za izgradnju snažnih, motiviranih i produktivnih timova u kojima rade zoomeri u većem ili manjem postotku. Ako ste menadžer na višoj poziciji u hijerarhiji, a na nižoj menadžerskoj poziciji već imate nadobudnog zoomera, s njime trebate izgraditi poseban odnos.
Na menadžere Z generacije treba gledati kao na vrijedan resurs radne organizacije.
Nemojte dozvoliti da vam izmaknu iz ruku. Odlazak kvalitetnog, stručnog i tehnološki potkovanog radnog kadra veliki je financijski gubitak za tvrtku.
Zoomerima treba dobro vodstvo i podrška
Zoomerima trebaju dobro vodstvo i podrška kako bi se osjećali sigurnima i sposobnima da pokažu puni potencijal. To su kreativci koji donose svježe ideje i inovacije i tome se nikako ne treba opirati, ali ih treba usmjeriti i objasniti im što je u interesu i u granicama mogućnosti tvrtke. Digitalna je tehnologija sastavni dio njihova života, pa tako i rada, a upravo će vam naš program omogućiti da shvatite i iskoristite prednosti tehnoloških inovacija za stvaranje učinkovite produktivne radne atmosfere kakva odgovara generaciji Z.
Prilagodite svoj poslovni svijet njihovu svijetu i obratno!
Uz tehnologiju ova generacija zaposlenika može iskazati svoj puni potencijal.
Upravo to je prepoznao jedan od ispitanika iz spomenute ankete Business Insidera Sean Cusack, direktor biotehnološkog startupa. On je prepoznao vrijednost i potencijal zoomera te pronašao načine na koje najbolje funkcioniraju. Tako je njima sažimanje podataka u digitalnom formatu pomoglo da se istaknu više no što je to slučaj kod sastanaka face to face koje zoomeri izbjegavaju kad god mogu. Za razliku od njih generacija X i stariji izbjegavaju aplikacije jer nisu vični rukovanju digitalnom tehnologijom, a i draži im je kontakt oči u oči. Cusack je ustvrdio da se zoomeri kao zaposlenici ponekad znaju zatvoriti, ali da razlog tomu nije lijenost: „Osobno bih rekao da ono što primjećujem kod generacije Z jest sklonost okretanju prema unutra iz straha da ne pogriješe.”
Naučite izgraditi autoritet koji će zoomeri poštivati
Naš Leadership program za voditelje generacije Z vodi vas prema izgradnji pozitivnog autoriteta koji će vaši zaposlenici zoomeri početi cijeniti. Naučit ćete kako se postaviti kada pretjeraju u svojim zahtjevima i nerealnim prohtjevima. Rješavanje generacijskih prijepora bit će velik izazov za vas, ali će vam to mnogo lakše polaziti za rukom nakon što prođete svih 6 modula naše edukacije Leadership program za voditelje generacije Z: Tko je generacija Z, Svrha i vrijednosti, Konstruktivni feedback i psihološka sigurnost, Self-management, Multi Challenging Working Environment i Integracija.
Mijenjanjem pristupa prema mladim zaposlenicima napravit ćete zaokret u svom rukovođenju na obostranu korist. Djelatnici zoomeri počet će vas više cijeniti, a vi ćete graditi autoritet i razvijati skladniji odnos između zaposlenika različitih generacija. Trebate li vjetar u leđa i konstruktivnu kritiku u ophođenju s najmlađom generacijom zaposlenika, LQ-ovi licencirani coachevi stoje vam na raspolaganju na individualnom coahingu ili za superviziju.
Izvješće The Wall Street Journala iskristaliziralo je neke stvari kada su zoomeri u pitanju. Frustrirani šefovi optužili su mlade stručnjake generacije Z da su lijeni. Jedan je menadžer izjavio za zoomere da su pretjerano emotivni na poslu.
Leadership program za voditelje generacije Z potaknut će vas da facilitirate međugeneracijsku suradnju u radnoj organizaciji
U tvrtkama često nastaje problem kad na rukovodeću poziciju zasjedne mnogo mlađa osoba od većine zaposlenika. Pomanjkanje ili nepriznavanje autoriteta mladog menadžera često bude glavni razlog zašto tvrtka tj. njezini timovi ne funkcioniraju. Radna atmosfera je sve samo ne radna. U zraku se osjeća tihi otpor, sabotiranje, podsmjehivanje…
Mladi se menadžeri najčešće brane tako da podižu glas kako bi uspostavili autoritet, na silu i na brzinu uvode neke dobre promjene za koje stariji zaposlenici nemaju razumijevanja… Sve kreće nizbrdo. Konflikt se zaoštrava jer zaposlenici pružaju otpor, što zbog straha od uvođenja novih tehnologija ili aplikacija u rad, što zbog povrijeđenog ega. S druge strane, mladi menadžer ne želi ili ne zna kako zaposlenicima predstaviti da je uvođenje noviteta u radni ciklus nešto što će im olakšati rad, a nikako im zakomplicirati posao ili oduzeti kruh njihov svagdašnji.
Uz naš ćete program naučiti pristupiti svojim mladim menadžerima i uputiti ih kako se odnositi prema zaposlenicima svoje generacije, a kako prema starijima, da bi tvrtka mogla prosperirati. Naučit ćete kako se vi kao menadžer trebate postaviti u međugeneracijskom konfliktu na radnom mjestu, kako starijim zaposlenicima objasniti njima neshvatljivu generaciju Z te zoomerima način na koji svijet i odnos prema poslu vide stariji zaposlenici.
Ne zaboravite ‒ razgovor je početak i kraj svega. Konflikt vodi samo do zaoštravanja odnosa i fluktuacije zaposlenika. Šteta bi bilo izgubiti vrijedne iskusne zaposlenike zbog ega mladog menadžera, ali isto tako, izgubiti tehnološki potkovanog lidera s odličnim razvojnim idejama zbog konstantnog otpora starijih zaposlenika. Vi kao medijator tu možete napraviti mnogo. Naučite kako biti mudar i asertivan posrednik između zaraćenih generacija u radnom kolektivu. Upišite Leadership program za voditelje generacije Z.
Što sadrži Leadership program za voditelje generacije Z?
Dajemo vam uvid u najnovije trendove i prakse u rukovođenju generacijom Z. Dobit ćete alate i podršku te steći potrebna znanja za uspješno vođenje i mentoriranje mladih menadžera. Međugeneracijski intermezzo obuhvaća dvosatnu online radionicu između 3. i 4. modula. Dok traje “stanka” između dvaju modula moći ćete sve vrijeme imati pristup aplikaciji Axonify koja je odlično sredstvo digitalnog doba za brzo i učinkovito mikro-učenje.
Pogledajte cijeli program!
Moduli:
- TKO JE GENERACIJA Z – IZGUBLJENI I NAĐENI U PRIJEVODU ‒ 15.-16. 02.2024.
- SVRHA I VRIJEDNOSTI – ŠTO IM JE BITNO ‒ 15.03.2024.
- KONSTRUKTIVNI FEEDBACK I PSIHOLOŠKA SIGURNOST ‒ 11.04.2024.
- SELF-MANAGEMENT ‒ 17.05.2024.
- MULTI CHALLENGING WORKING ENVIRONMENT ‒ 07.06.2024.
- INTEGRACIJA ‒ 05.07.2024.
Počinjemo sredinom veljače. Budite među prvim liderima koje će zoomeri hvaliti na sva usta jer ste prepoznali njihove vrijednosti i dozvolili im da budu vrijedan dio radnog kolektiva koji doprinosi tvrtki svojom kreativnošću i originalnim idejama.